lördag 15 november 2008

lördag

Idag är det sol och blå himmel utanför fönstret. Ska snart ta med vovven ut på promenad. Dock är det -8 grader....
Vissa där hemma i Sweden har jag haft väldigt bra kontakt med andra knappt någon alls.... Undrar om det bara är så just nu eller om det var så det var menat att bli....
Alla här är så mycket trevligare än hemma (inget illa menat). Det är väldigt lätt att få kontakt med folk. Var på ett skidevent igår och träffade massor av spännande människor. Träffade bla en norsk tjej som är här under säsongen och jobbar skidskola. Det visade sig att vi hade gemensamma bekanta. Världen är så liten...
Dessutom fick jag ett jobberbjudande! Synd bara att jag inte får jobba än...
Vet inte om jag någonsin fått ett jobberbjudande på stående fot sådär hemma någongång....

Nästa lördag ska vi ha middagsbjudning. Vad ska man bjuda på? Svensk husmanskost kanske ;)

3 kommentarer:

soffipropp sa...

absolut svensk husmanskost!! kan inte misslyckas juh =)

anna i CO sa...

har du något bra recept?

Anonym sa...

Sill och snaps givetvis ;)

Något svenskt absolut.. Jag ska iaf laga paj ikväll, det kanske inte är så svenskt men ändå..