fredag 5 juni 2009

dags att uppdatera

Oj, oj, oj, vad dåligt jag har varit på att uppdatera bloggen. Det har väl kanske inte hänt så mycket sedan senast. Jag har börjat fundera på att hitta ett nytt jobb. Sedan jag började på Tommy Hilfiger har jag haft känslan av att "ska jag jobba, då vill jag att jobbet har med min utbildning att göra". Något detta jobb ligger långt ifrån. Sakta men säkert tänker jag därför nu söka mig vidare.
Annars har vi börjat ta tag i projektet bilköp. Åsikterna om vilken bil vi ska köpa går dock isär. Maken vill att vi köper en VW Tiguan medan jag lutar mer åt en Subaru Forester. Någon där ute som besitter inside info?
Imorgon är det Sveriges nationaldag! Hur ska ni andra svenskar här i det stora landet fira? Vi ska gå ut och äta med vänner, men om det är någon annan än jag som kommer fira....det återstår väl att se, haha.

2 kommentarer:

Milla sa...

Jag ska fira med att bege mig hemat efter dryga veckan i Kalifornien (for visst stavas det sa pa Svenska?!)

For ovrigt sa haller jag med dig och rostar pa en Subaru Forester. Superbra bil att aka med i Colorados klimat. Ocksa finns det ju plats for lilla hunden dar bak.

Din makes val av bil kanner jag inte till, men jag tror anda ditt val ar det basta :)

ia sa...

Bilköp alltså...googlade lite snabbt på båda, de ser ut att vara ungefär lika stora? Måste väl finnas ngt typ krocktest som du kan kika på? Annars får ni väl testköra och lita på din känsla(ja, du borde ju veta mer om sånt :-) )

Kram kram