torsdag 18 juni 2009

midsommar, inte för mig...

Blir inget midsommar firande här i år. Vanlig arbetsdag.... och inte direkt några att fira med...
Idag har vi varit och tittat på bil. Känns som om det här bilköpet har tagit väldigt lång tid... Men nu har vi bestämt oss för att det kommer att bli en Subaru Forester. Vi har lovat oss själva att det här köpet ska vara gjort senast i augusti. Det har varit tillräckligt långdraget nu.
Nu ska jag snart till skolan. Läser ju sommarkurs. Är inte det lite hurtigt av mig ändå; hurtigt för hjärnan:) Det är väldigt intesivt för allt ska hinnas med under en kortare tid, men jag ser det mer att då har jag allt överstökat lite snabbare!

Jag saknar Sverige!

2 kommentarer:

Laban sa...

Men lilla gumman, längtar du hem hit till Sverige?

Nästa sommar får ni se till att tillbringa lååång tid i Sverige. Det är ju så utlandssvenskar brukar göra.

Laban sa...

Jag förstår verkligen att du saknar Sverige nu när det är sommar och allt.

Första sommaren utan Sverige måste det ju vara eftersom du bott i USA i åtta månader. Ja, om du inte varit Sverigefrånvarande andra somrar tidigare; men av annat skäl då än det nuvarande.

Jaja. Hur som helst. Du får väl se denna sommar som en studiesommar och nästa sommar far ni till Sverige och njuter av den svenska sommaren och så får din fästman lära sig än mer om våra svenska seder och bruk, och uppleva årstiden som vi uppskattar allra mest här uppe i kalla Norden.