fredag 19 december 2008

Byråkrati

Var ute med hunden. Då kom brevbäraren i sin bil och stannade. Jorie fick hundgodis! Var en trevlig liten händelse på morgonkvisten.
Var så glad över att processen här gick framåt, men så får jag ett brav från immigrationsfolket om att de vill ha mer papper! Inte från mig men från min man. Blir så trött, så nu tar det förmodligen ännu längre tid innan jag får börja jobba i detta land!
Jag ska ju i och för sig läsa engelska till våren plus gå på hundkurs. Fast jag såg fram emot att få börja jobba...

3 kommentarer:

Caroline sa...

Det ar ingen rolig process....har ni varit pa intervju??

anna i CO sa...

Ingen intervju. Men har varit och lämnat fingeravtryck. Det tär på tålamodet må jag säga. Tack och lov klarar vi oss utan att jag jobbar, men jag såg så mycket fram emot att få komma ut och träffa lite folk. Ska i alla fall läsa engelska nu till våren och gå en hundkurs med vår hund. Hur lång tid tog det för dig innan alla papper gick igenom?

Caroline sa...

Hejsan! Det tog ca 4-5 ar....pga USCIS hade gjort fel, o en massa annat drama. Fick ga pa 2 intervjuer, den forsta kandes som ett skamt...den andre va ganska intressant. Efter den 2e intervjun fick min man ett brev som skulle beskriva vart liv tillsammans...o vad han skulle tycka om jag blev deporterad hem till Sverige!!! Ganska absurt! Efter att ha skrivit ett langt brev sa fick jag mitt green card 2 manader efter det. Ja....byrakratin ha kan vara valdigt frustrerande!