lördag 7 februari 2009

doktorn

For att jag skulle fa mitt visum till detta land var jag tvungen att ta ett antal sprutor. Ett av dessa vaccin ska tas i 3 doser over 6 manader. Jag har sista dosen kvar, som ska tas i slutet av denna manaden.
Eftersom jag fortfarande vantar pa mina papper och varker har ett social security nummer eller sjukvardsforsakring far jag betala detta ur egen ficka. Vad kostar da detta kalas? Att bara saga hej till farbror doktorn kostar $130, sedan kostar allt man gor extra.
Efter ett antal telefonsamtal fick jag antligen tag pa en mottagning, som kunde ta emot mig.... Sa den 23 feb smaller det! Far hoppas att jag klarar att losa ut mig sjalv efter besoket bara ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

usch ja det där låter dyrt... vore intressant att veta hur mkt pengar det eg har gått åt sammanlagt för för allt rörande visumet... min hypotes är iaf att det är rätt dyrt att emigrera till det stora landet=)
puss!