söndag 1 mars 2009

Gardiner

Nu sitter jag här i soffan med hunden sovandes bredvid. Har haft en fantastisk dag med strålande solsken. Tror faktiskt att jag börjat få en fin solbränna nu:)

Idag var det Vasaloppsdags hemma i Konungariket Sverige. Sugen jag blev på blåbärssoppa....

Mitt nya projekt som housewife är att hitta gardiner. Gardiner verkar man inte ha här på samma sätt som in Sweden. Hittar inte vad jag vill ha. Någon annan med samma problem? Lösningar? Säg inte IKEA för det har vi inte här och tyvärr är det mycket som inte går att beställa via nätet.

Soliga Coloradohälsningar till er alla!

5 kommentarer:

Taina sa...

Gardiner är ju inte alls som hemma i Sverige. Jag investerade i en symaskin och köper mina tyger från Wal Mart. Har sytt riktigt gulliga gardiner till flickornas rum samt till vårt sovrum. Panelgardiner vet de knappt vad det är här. Hade med mig gardiner från Sverige spm jag också sytt om. Symaskiner är billiga här.
Lycka till!

ia sa...

Köp en symaskin, tyg och sedan är det bara att skapa :-)

Anonym sa...

Beställ metervara i Sverige och be någon snäll väninna skicka över till dig. Det är BILLIGT i Sverige just nu, en dollar kostar 9,24 kronor...

Vet inte vad du har för stil men om du gillar lite ljust och New England stil kan jag rekommendera oceanhouse.se sen har ju hemtex.se fina och prisvärda tyger.

Om du föredrar lite "tyngre" tyger har jag ingen aning.

Good luck!

Milla sa...

Ja, mitt forslag ar att skicka en bestallning hem till Svedala och mamsen. Det brukar funka jattebra for mig :)

anna i CO sa...

Tack for alla tips. Aterstar dock att se vad resultatet blir.